
Administrativ Koordinator – Konsultuppdrag via Poolia
Sista ansökningsdag: 2025-12-19
Referensnummer: 74871
Roll: Koordinator
Ort: Ludvika
Omfattning: Heltid
Vill du arbeta i en global och dynamisk miljö där du spelar en viktig roll i att stötta internationell mobilitet och administrativa processer? Vi söker nu en Business Mobility Coordinator till ett konsultuppdrag hos en av våra industrikunder i Ludvika. Du blir anställd av Poolia och arbetar som uthyrd konsult.
Ort: Ludvika
Omfattning: Heltid
Start: 2026-01-15
Period: Till 2026-07-15, med möjlighet till förlängning
Distans: Upp till 1–2 dagar/vecka
Ort: Ludvika
Omfattning: Heltid
Start: 2026-01-15
Period: Till 2026-07-15, med möjlighet till förlängning
Distans: Upp till 1–2 dagar/vecka
Om tjänsten
Som Business Mobility Coordinator kommer du att stötta kundens Business Mobility-team, som hanterar mobilisering av medarbetare till internationella projekt och byggarbetsplatser världen över. Rollen kombinerar administration, koordinering och service, och passar dig som trivs i en global miljö med högt tempo och varierande arbetsuppgifter.
Du kommer även att arbeta med generell kontorsadministration och stötta lokala funktioner.
Du kommer även att arbeta med generell kontorsadministration och stötta lokala funktioner.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen omfattar både mobilitetsrelaterade och administrativa arbetsuppgifter, såsom:
Business Mobility
Business Mobility
- Säkerställa att medarbetare följer lagkrav för mobilisering till internationella projekt (t.ex. skatt, immigration)
- Säkerställa att resenärer informeras om regler, rutiner och förutsättningar kopplade till respektive projekt
- Stötta teamet i koordination av dokumentation, skatteunderlag, tillstånd, avtal och processer
- Bidra till korrekt, säker och tidsmässigt trygg hantering av internationella utsändningar
- Datainmatning och dokumenthantering
- Word processing och arbete i Officepaketet
- Koordinering av logistik kopplat till kontorsevent
- Stöd vid kontorsflyttar (t.ex. möbler, packning av material)
- Backup-stöd till reception eller posthantering vid behov
Vem är du?
Vi söker dig som är administrativt skicklig, serviceinriktad och trivs i roller där du får samarbeta med många olika kontaktytor.
Vi ser gärna att du har:
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – välkommen med din ansökan!
Vi ser gärna att du har:
- Erfarenhet inom administrativt arbete; erfarenhet från liknande industriell miljö är meriterande
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
- God systemvana – erfarenhet av S/4HANA är meriterande
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och serviceorienterat
- God samarbetsförmåga och flexibilitet i ett föränderligt arbetsklimat
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Som konsult hos Poolia blir du anställd hos oss och får möjlighet att utvecklas genom spännande uppdrag hos välkända företag. Du erbjuds trygg anställning, bra förmåner och ett engagerat konsultstöd genom hela uppdraget.
Kontaktperson
Minna Karlsson
Kontaktperson
Cecilia Östling
