IT-supporttekniker som brinner för service (och teknik!)

Sista ansökningsdag: 2025-11-30

Referensnummer: 74773

Roll: Teknisk Support

Ort: Malmö

Omfattning: Heltid

Älskar du att lösa problem, snacka teknik och göra kundens dag lite bättre? Då kommer du att trivas hos ett Malmöbaserat techföretag som brinner för sitt egenutvecklade system, Mobigo. Systemet Mobigo hjälper företag med fältpersonal att jobba smartare, mer digitalt och snabbare.
Vi söker dig som vill ta plats i ett engagerat gäng där det är högt i tak, mycket humor och där du faktiskt får vara med och bidra till service i världsklass till Erismas kunder.

Om tjänsten

Som IT-supporttekniker blir du en av Erismas viktigaste kontaktpunkter mot kunderna. Du hjälper användare som kör Mobigo ute i verkligheten – allt från att felsöka tekniska problem till att guida dem genom nya funktioner och uppdateringar.
Du tar emot ärenden via telefon och mail, registrerar dem i ärendehanteringssystemet och ser till att kunden får snabb och professionell hjälp. När du vuxit in i rollen kommer du också få hugga tag i mer avancerade tekniska utmaningar.

Kort sagt: du blir länken mellan användarna, supporten och tekniken – där din servicekänsla och ditt tekniska intresse möts.

Vem är du?

Vi söker sig som har:
  • Några års erfarenhet av IT-support, helpdesk eller liknande roll
  • Koll på Windows, Microsoft SQL Server, IIS och nätverk
  • En eftergymnasial utbildning inom IT – gärna från YH
  • Förmågan att prata teknik på ett sätt som även icke-tekniker förstår


Du är en social problemlösare med öga för detaljer och ett genuint teknikintresse. Du gillar att ha många bollar i luften, trivs med kundkontakt och blir lite extra nöjd när du lyckas lösa något som ingen annan fick till.

Om verksamheten

Erisma är ett innovativt mjukvaruföretag som sedan 1998 utvecklat det kraftfulla servicesystemet Mobigo. Vi finns i centrala Malmö och arbetar med den senaste tekniken för att ge våra kunder – företag med personal på fält – smartare och mer digitalt stöd i sitt dagliga arbete. Idag har vi över 10 000 slutanvändare och vi växer stadigt. Hos oss är supportteamet ett av våra viktigaste ansikten utåt och spelar en avgörande roll för vår fortsatta framgång.

Kontaktperson
Julia Femenias Krohn