
Innesäljare med inköpskompetens
Sista ansökningsdag: 2025-11-21
Referensnummer: 74743
Roll: Innesäljare
Ort: Örebro
Omfattning: Heltid
Vill du ha ett varierat arbete där systemstöd, försäljning och orderadministration möts? Gillar du ordning och reda och att ha egna ansvarsområden? Då kanske du vill bli en del av teamet på Hörmann, det marknadsledande och ständigt växande och utvecklande företaget inom portbranschen? 
Hörmann Svenska AB söker Innesäljare/Inköpskoordinator
Hörmann Svenska AB söker Innesäljare/Inköpskoordinator
Om tjänsten
Tjänsten består av två delar, ett projektarbete med fortlöpande underhållsansvar samt en roll med fokus på både inköp, innesälj och support på reservdelar.
I rollen kommer du initialt ansvara för ett koordineringsprojekt som innebär att genomlysa, strukturera och styra upp processen kring inköp och prissättning inom vår reservdels och tillbehörsverksamhet. Arbetet innebär bland annat leverantörsöversyn, artikelvård, och prissättning. När projektet är klart blir ditt ansvar att underhålla processen fortlöpande och vid behov tillse att uppdateringar görs. Projektrollen kräver god systemkunskap då du kommer arbeta mycket i excel, SAP samt våra övriga interna stödsystem.
I Innesälj/orderrollen består dina arbetsuppgifter främst av ordermottagning, administrativt stöd till utesäljarna, beställningar, hantera och följa upp offertförfrågningar från återförsäljare mm.
Du sitter i fina lokaler på norr i Örebro och arbetstiderna är mån -fre 7-15.45 med flextid.
I rollen kommer du initialt ansvara för ett koordineringsprojekt som innebär att genomlysa, strukturera och styra upp processen kring inköp och prissättning inom vår reservdels och tillbehörsverksamhet. Arbetet innebär bland annat leverantörsöversyn, artikelvård, och prissättning. När projektet är klart blir ditt ansvar att underhålla processen fortlöpande och vid behov tillse att uppdateringar görs. Projektrollen kräver god systemkunskap då du kommer arbeta mycket i excel, SAP samt våra övriga interna stödsystem.
I Innesälj/orderrollen består dina arbetsuppgifter främst av ordermottagning, administrativt stöd till utesäljarna, beställningar, hantera och följa upp offertförfrågningar från återförsäljare mm.
Du sitter i fina lokaler på norr i Örebro och arbetstiderna är mån -fre 7-15.45 med flextid.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och gärna ytterligare relevant eftergymnasial utbildning t ex inom inköp. En merit är om du tidigare arbetat i liknande roll/er. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och prestigelös, och uppskatta variation i arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du är analytisk och motiveras av att skapa struktur och ordning. Då det är en roll med många kontaktytor är sälj- och serviceinställning ett måste. Du vågar ta egna initiativ, tar ansvar för jobbet och uppgiften och förmår att jobba självständigt.
Rollen kräver att du har mycket god IT- och systemkunskap, och kommunicerar väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Rollen kräver att du har mycket god IT- och systemkunskap, och kommunicerar väl på både svenska och engelska i tal och skrift.
Om verksamheten
Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG och är Europas största tillverkare och leverantör av portar, portmotorer, logistiklösningar och dörrar. Hörmann Svenska AB har sitt huvudkontor med cirka 140 medarbetare och eget lager i Örebro. Hörmann är idag ensamma i Sverige med att erbjuda helhetslösningar för säkra passager. Deras omfattande produktportfölj främjar effektivitet och säkerhet på arbetsplatsen, och inkluderar allt från bommar och ståldörrar till snabbrullportar och lastningsteknik. De har eget lager i Sverige samt erfarna säljare, montörer och servicetekniker, vilket gör dem till en säkerhetspartner att räkna med. Vi arbetar dagligen efter våra värdeord; respekt, teamwork, passion och mod. Läs gärna mer på www.hoermann.se
Hörmann tillämpar provanställning vid nyanställningar.
Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Poolia. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon mobil 070-090 62 49 eller mail pernilla.dawidson-goranzon@poolia.se.
Hörmann tillämpar provanställning vid nyanställningar.
Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Poolia. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon mobil 070-090 62 49 eller mail pernilla.dawidson-goranzon@poolia.se.
Kontaktperson
Pernilla Dawidson Göranzon
