Erfaren kommunikatör till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) Stockholm.

Sista ansökningsdag: 2025-11-14

Referensnummer: 74738

Roll: Kommunikatör

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Om tjänsten

Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren kommunikatör.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: 2026-01-14
- längd: 12 månader, eventuellt längre.

Du blir anställd av Poolia men jobbar ute hos vår kund.
Möjlighet till distansarbete 45% av tiden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Arbetsuppgifter
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:

- Pplanera, genomföra och utvärdera olika externa kommunikationsaktiviteter och kanaler för att sandlåde- och innovationsverksamheten ska nå ut bredare med sin kommunikation
- Snabba kommunikationsinsatser som exempelvis ta fram korta budskap, filma med mobilen, skapa presentationer i Powerpoint, ta fram kort, rörligt material i vårt publiceringsprogram Storykit,
- Arbete med digitala kanaler och sociala medier
- Beställa, samordna och driva samarbeten med externa leverantörer, exempelvis formgivare, filmproducenter eller webbyråer
- Omvärldsbevaka för att identifiera nya kanaler och kommunikationssätt
- Bygga och underhålla nätverk utanför myndigheten för att underlätta spridningen av myndighetens budskap
- Publicera, uppdatera och analysera information på extern och intern webbplats

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning
- Minst sju (7) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier
- Ggoda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign och Photoshop)
- Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver och Sitevision)
- Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- Du har goda kunskaper i MS Office

Dessutom har du:

- Erfarenhet av att arbeta i en snabbt föränderlig omvärld där man hela tiden behöver se över budskap, kanaler och aktiviteter
- Van att planera och genomföra kommunikationsinsatser, framför allt på operativ nivå
- Att ta fram budskap och presentationer
- Att samarbeta med externa leverantörer
- Att bygga och underhålla nätverk
- Van att ha kontakt med leverantörer, kunder och andra intressenter

Dina personliga egenskaper är:

- Driven
- Idérik
- Utåtriktad
- Snabb
- Självgående
- Samarbetsorienterad & lösningsorienterad
- Är intresserad av tekniska frågor, exempelvis AI
- Är en doer som får saker gjorda

Om verksamheten

Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig, då söker du såklart tjänsten via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Eventuella intervjuer hos IMY med slutkandidater sker hos kund och då behöver du kunna vara tillgänglig:

24 november
Kl. 13.00–14.00
Kl. 14.30–15.30

28 november
Kl. 13.00–14.00
Kl. 14.30–15.30

Välkommen!

Kontaktperson
Jörgen Piontek