Koordinator

Sista ansökningsdag: 2025-11-16

Referensnummer: 74729

Roll: Koordinator

Ort: Eskilstuna

Omfattning: Heltid

Vill du bidra till att säkra maskinernas drifttid och leverera marknadens bästa support inom reservdelar?
Vi söker nu en Koordinator reservdelar & livscykel till vår kund i Eskilstuna, en tjänst där du får spela en nyckelroll i att säkerställa tillgången på reservdelar genom hela maskinens livscykel, från produktlansering till äldre modeller.

Om tjänsten

Som Koordinator reservdelar & livscykel (intern titel: Parts Life Cycle Coordinator) blir du en viktig del av arbetet med att stötta eftermarknaden och återförsäljare världen över. Du kommer att ha ett dubbelt ansvar, både med regionalt fokus och som representant för företagets Center of Expertise inom reservdelar och logistik.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

- Stötta europeiska och internationella återförsäljare.

- Identifiera kritiska reservdelar och skapa stock-up-listor.

- Säkerställa tillgång till reservdelar för både nya och befintliga maskinmodeller.

- Representera expertcentret i tvärfunktionella forum.

- Bidra till förbättringar av processer och samarbeten för ökad tillgänglighet av reservdelar i flera regioner.

- Delta i utvecklingen av produktlanseringsprocesser och bidra till minskade kostnader och ökad drifttid för kunder.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs i en roll där du kombinerar analys, samarbete och operativt ansvar. Du har god förståelse för logistikflöden, reservdelshantering eller supply chain-processer, gärna inom industri eller fordon.

- Eftergymnasial utbildning inom logistik, industriell ekonomi, supply chain eller motsvarande.

- 2–5 års relevant arbetslivserfarenhet.

- Förmåga att arbeta självständigt under generellt stöd och fatta beslut inom ditt ansvarsområde.

- God kommunikationsförmåga och vana att samarbeta i tvärfunktionella team.

- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.

Om verksamheten

Du blir en del av ett engagerat team som arbetar för att ge kunder högsta möjliga tillgänglighet och service. Här får du arbeta i en internationell miljö med stora möjligheter till personlig utveckling och ett direkt inflytande på företagets framgång

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.