Administratör till vår globala kund i Uppsala

Sista ansökningsdag: 2025-10-23

Referensnummer: 74680

Roll: Administratör

Ort: Uppsala

Omfattning: Heltid

Vi söker nu en engagerad och noggrann administratör för en spännande och utvecklande möjlighet hos vår kund i Uppsala inom Life Science. Vill du vara en del av ett trevligt team där du får arbeta i en variation av arbetsuppgifter? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

Tjänsten är på heltid med beräknad start 1/12/2025 och kommer att pågå under ett år med möjlighet till förlänging. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Om tjänsten

Rollen är en viktig del i att säkerställa smidiga processer och ge praktiskt stöd i en dynamisk och innovativ miljö. Du blir en del av organisationen som omfattar cirka 250 medarbetare inom hårdvara, system och mjukvara, och rollen stöder system- och mjukvaruavdelningarna, samt samarbetar med administratören för hårdvaruavdelningen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

  • Ansvara för administrativa uppgifter, fakturahantering och inköp.
  • Hantera kontorsmiljö, inklusive beställning och samordning av utrustning och möbler.
  • Stöda onboarding av nyanställda samt administrera behörigheter och accesser.
  • Registrera och följa upp felanmälningar.
  • Administrera utbildningar och distributionslistor.
  • Bistå medarbetare med praktiska ärenden, t.ex. beställning av arbetsmaterial och bokning av lokaler.
  • Samordna avtackningar och födelsedagsfiranden.

Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen som administratör ser vi att du har:
  • Gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom större organisation
  • Erfarenhet av att matcha fakturor mot inköpsorder
  • Goda kunskaper i MS Office
  • Erfarenhet och goda kunskaper av SharePoint
  • Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:
  • Erfarenhet av arbete i en dynamiskt och innovativ miljö
  • Tidigare erfarenhet av fakturahantering och matchning mot inköpsorder.
  • Praktisk hjälp vid onboarding av nyanställda
  • Koordinering av kontorsmiljö samt inköp av material och utrustning
  • Administrering av utbildningar och distributionslistor.
  • Stöd till medarbetare vid praktiska ärenden

Om verksamheten

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.