
Administratör till Saab!
Sista ansökningsdag: 2025-10-30
Referensnummer: 74661
Roll: Administratör
Ort: Linköping
Omfattning: Heltid
Vill du bidra med struktur, service och administrativ kompetens i en dynamisk miljö? Vi söker nu en administratör till Saab som vill ge stöd till en grupp på cirka 85 personer samt avlasta både befintlig administratör och chefer.
Om tjänsten
I rollen som administrativt stöd kommer du att vara en central del av gruppens dagliga arbete. Du kommer att hantera varierande administrativa uppgifter och bidra till att skapa ordning, effektivitet och trivsel i organisationen.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning av Poolia.
Uppdraget påbörjas så snart som möjligt efter genomförd registerkontroll och säkerhetsprövning.
Detta är ett konsultuppdrag med anställning av Poolia.
Uppdraget påbörjas så snart som möjligt efter genomförd registerkontroll och säkerhetsprövning.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
-Administration av arbetsmiljöronder samt skrivning av protokoll
-Inköp, felanmälningar, resebokningar och reseräkningar
-Framtagning av PowerPoint-presentationer och dokumenthantering
-Förberedelser för nyanställda samt hantering vid avslut av personal
-Godkännande av fakturor, tillträdesansökningar och beställningar
-Allmänt administrativt stöd till chefer och medarbetare
-Administration av arbetsmiljöronder samt skrivning av protokoll
-Inköp, felanmälningar, resebokningar och reseräkningar
-Framtagning av PowerPoint-presentationer och dokumenthantering
-Förberedelser för nyanställda samt hantering vid avslut av personal
-Godkännande av fakturor, tillträdesansökningar och beställningar
-Allmänt administrativt stöd till chefer och medarbetare
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och flexibel. Du är pålitlig och lösningsorienterad, har lätt för att samarbeta men trivs också med att ta eget ansvar och arbeta självständigt.
Du bör ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete,
Goda kunskaper i Officepaketet
Intresse för arbetsmiljöfrågor
Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och prioritera rätt
God kommunikationsförmåga och engelskkunskaper
Svenskt medborgarskap (krav)
Du bör ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete,
Goda kunskaper i Officepaketet
Intresse för arbetsmiljöfrågor
Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och prioritera rätt
God kommunikationsförmåga och engelskkunskaper
Svenskt medborgarskap (krav)
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktperson
Madelene Ekström
Kontaktperson
Tilda Johansson