
IT Service Desk / Help Desk – 2nd line
Sista ansökningsdag: 2025-09-30
Referensnummer: 74523
Roll: Teknisk Support
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Vi söker nu en IT Service Desk / Help Desk-tekniker på 2nd line-nivå till ett spännande uppdrag inom externa arbetskraftstjänster. Rollen passar dig som vill arbeta i en dynamisk miljö där du får kombinera teknisk problemlösning med service och kommunikation.
Start - 1/10-2025, till och med 31/12-25
Start - 1/10-2025, till och med 31/12-25
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen kommer du bland annat att:
- Hantera supportärenden -Agera andra kontaktpunkt för inkommande ärenden och lösa systemrelaterade problem från chefer och rådgivare.
- Bidra med systemdokumentation och stödja administrativa uppgifter.
- Utföra systemkontroller, hantera fel och genomföra rutinmässigt underhåll.
- Undersöka och åtgärda tekniska problem samt integrationsutmaningar, och eskalera vid behov.
- Introducera och utbilda nya användare, samt hålla arbetsinstruktioner uppdaterade.
- Säkerställa att systemförändringar och uppdateringar kommuniceras tydligt till berörda team.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är engagerad, lösningsorienterad och har en positiv inställning. Du är trygg i att arbeta både självständigt och i team, och drivs av att leverera hög service.
Meriterande erfarenhet:
- Minst gymnasial utbildning, eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande.
- Du är en problemlösare som trivs med att arbeta praktiskt och snabbt kan sätta dig in i nya system.
- Du är serviceinriktad, kommunikativ och arbetar strukturerat och organiserat.
Meriterande erfarenhet:
- Kunskap i Magnit VMS-system är en fördel.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension etc.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan
Kontaktperson
Ronja Sert