It- Tekniker till Väröbacka

Sista ansökningsdag: 2025-09-13

Referensnummer: 74271

Roll: Teknisk Support

Ort: Varberg

Omfattning: Heltid

Vill du vara med och bygga upp en ny Service Desk för kärnkraftsverksamheten hos vår kund? Har du ett genuint intresse för IT och vill bidra till en hållbar framtid? Då kan det här vara din nästa utmaning!

Om tjänsten

Som IT-tekniker i det nya teamet blir du en nyckelperson i att stötta kärnkraftsverksamheten. Du kommer arbeta nära användarna, samarbeta med kunniga kollegor och vara delaktig i att forma rutiner, arbetssätt och förbättringar.

Sedan årsskiftet 2025 arbetar vår kund i nära samverkan med en internationell Service Desk, där fokus ligger på att hjälpa varandra och driva ett integrationsprojekt för att skapa smartare och effektivare lösningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

- Hantera både standardiserade och mer komplexa IT-ärenden.
- Analysera, diagnostisera och lösa problem enligt ITIL-processer.
- Samarbeta med andra supportteam och delta i projekt.
- Bidra till kontinuerlig förbättring av processer och arbetssätt.
- Stödja slutanvändare med allt från PC och skrivare till nätverk, programvaror och affärssystem.

Vem är du?

- Har ett genuint IT-intresse och en vilja att utvecklas.
- Trivs med att hjälpa andra och ser värdet i kunskapsdelning.
- Är både lagspelare och självgående.
- Har integritet, ansvarskänsla och ett öppet sinne för förändring.

Krav
- Gymnasieexamen, helst inom IT/teknik.
- Tidigare erfarenhet från Red Regulated Service Desk.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande
- Högskole- eller universitetsutbildning inom IT.
- Erfarenhet av Microsoft Active Directory, SCCM, Exchange och Windowsmiljöer.
- Kunskap om SAP, BMC Remedy/Helix och dataadministration (tickets, assets, licenser).
- Grundläggande förståelse för nätverk, servrar och databaser.
- Erfarenhet av ITIL-processer och kontinuerliga förbättringsinitiativ.

Kontaktperson
Christian Haraldsson