Leverantörsreskontra ansvarig konsultuppdrag Stockholm

Sista ansökningsdag: 2025-07-27

Referensnummer: 74201

Roll: Ekonomiassistent

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid

Nu söker vi för ett konsultuppdrag, dig som vill ta ett leverantörsreskontra ansvar hos vår kund.

Omfattning: Deltid/heltid 80-100%
Start: slutet av augusti – början av september
Längd: Initialt fyra – sex månader, eventuellt längre.

Kunden jobbar idag med en flexibel hybridlösning, där viss möjlighet till distansarbete finns.
Dock är utgångsläget att dessa arbetsuppgifter utförs på kontoret, speciellt under den första tiden. Då denna roll också ansvarar för fysisk posthantering krävs viss fysisk närvaro på kontoret.

Kontoret ligger i ljusa fina lokaler, centralt i Stockholm, på Kungsgatan.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

I huvudsak leverantörsreskontraansvarig med fullt ansvar för hela flödet från ankomstregistrering till betalförslag. Kunden genomförde en systemimplementering under vintern och använder nu Visma Control Edge som ekonomisystem, med
deras produkt Invoice Manager (IM) som försystem för leverantörsfakturahantering.

Rollen innefattar ansvar för att implementera så mycket inställningar och processer som möjligt, genom att nyttja systemets
kapacitet för automation i så stor utsträckning som möjligt.

- Löpande bokföring, delmoment i månadsbokslut så som kontoavstämning mm.
- Hyresadministration – Förberedelser vid avisering, upplägg av nya kontrakt och fastigheter.

Vem är du?

För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla nedan kriterier:

Vi söker en person med mycket positiv och serviceminded attityd som drivs av ordning och reda tillsammans med effektivisering och vill vara en del av ekonomiteamets mission att bygga och utveckla effektiva interna processer, men
som också har förståelse för och kan anpassa sig till ett entreprenörsdrivet team och bolag.

Erfarenheter
- Mycket goda kunskaper och erfarenhet av leverantörsreskontraarbete, med systemansvar.
- Krav på tidigare erfarenhet och goda kunskaper inom systemet Invoice Manager (IM) / Document Center Enterprice (DCE) - samma produkt men annat namn för Vismaprodukten i Onprem-version.
- Goda kunskaper inom löpande bokföring och kontoavstämningar.
- Tidigare erfarenheter av arbete inom hyresadministration är meriterande, men inte ett krav.

Om verksamheten

Tycker du att ovan stämmer in på dig?
Ja då söker du såklart tjänsten genom att följa länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Kontaktperson
Jörgen Piontek