
Registrator till Arbetsmiljöverket i Stockholm
Sista ansökningsdag: 2025-07-01
Referensnummer: 74045
Roll: Registrator
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Nu söker vi en Registrator för ett uppdrag hos Arbetsmiljöverket i Stockholm.
Omfattning: heltid 100%
Start: Mitten av augusti
Längd 5 månader med möjlig förlängning 5 månader till.
Du blir anställd av Poolia, men jobbar ute hos vår kund.
Små möjligheter till distansarbete (enstaka dagar).
Omfattning: heltid 100%
Start: Mitten av augusti
Längd 5 månader med möjlig förlängning 5 månader till.
Du blir anställd av Poolia, men jobbar ute hos vår kund.
Små möjligheter till distansarbete (enstaka dagar).
Om tjänsten
Vid Enheten för informationshantering, som ansvarar för hantering av allmänna handlingar på myndigheten, arbetar idag ca 16 medarbetare varav 5 arbetar i registratorsfunktionen. Det är en digital verksamhet som arbetar i digitala flöden. Syftet med konsultlösning är att avlasta befintliga registratorsfunktion med att hantera det höga inflödet av handlingar på ett effektivt sätt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker en registrator som ska arbeta med diarieföring och postöppning. Erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt är viktigt. Det kan förekomma att man gör samma arbetsmoment under hela arbetsdagen på grund av ett högt inflöde av handlingar.
- daglig postöppning, diarieföring av inkommande handlingar
- bevakning av officiell e-postlåda
- sortering av inkommande mail
- kontakter med medarbetare och allmänhet om myndighetens handlingar.
Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:
Det är ett mervärde om du har följande:
Gällande personliga egenskaper så bör du ha följande:
Du är tillgänglig att påbörja uppdraget senast 2025-08-18.
- Diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.)
- kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar
- mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska
- goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska.
Det är ett mervärde om du har följande:
- Erfarenhet av arbete i registratorsfunktion där arbetet huvudsakligen sker digitalt
- Erfarenhet från registratorsfunktion i offentlig sektor, minst 2 uppdrag om minst 6 månader de senaste 3 åren.
Gällande personliga egenskaper så bör du ha följande:
- En god kommunikativ förmåga,
- vara trygg i sin roll, ha en god känsla för service,
- vara noggrann och vill ha ordning och reda,
- Arbeta strukturerat och ha förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt,
- Van att ta eget ansvar och driva sitt arbete självständigt framåt,
- Är bekväm att jobba i grupp.
Du är tillgänglig att påbörja uppdraget senast 2025-08-18.
Om verksamheten
Låter etta som ett uppdrag som kan passa in på dig?
Då söker du via länken i annonsen, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
Då söker du via länken i annonsen, urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
Kontaktperson
Jörgen Piontek
Kontaktperson
Ronja Sert