
Administratör till SAAB i Linköping
Sista ansökningsdag: 2025-07-15
Referensnummer: 74026
Roll: Administratör
Ort: Linköping
Omfattning: Heltid
Vill du bidra till ett säkrare samhälle genom att stötta en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin? Nu söker vi på Poolia en noggrann och strukturerad Company Instructions Administrator till ett konsultuppdrag hos Saab i deras enhet Management System Support (MSS). Här får du chansen att arbeta i ett kompetent team där kvalitet, struktur och samarbete står i centrum
Om tjänsten
Som Company Instructions Administrator kommer du att arbeta i MSS-teamet, en del av Saab Group Function Quality. Gruppen består idag av 14 medarbetare och ansvarar för att guida och stötta Saabs verksamheter i arbetet med att uppdatera och underhålla dokumentationen i ledningssystemen, i enlighet med interna krav, externa kvalitetsstandarder och myndighetskrav.
Önskad start på uppdraget är början av september och sträcker sig till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Önskad start på uppdraget är början av september och sträcker sig till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
-Stötta olika delar av Saabs verksamhet med att uppdatera och förvalta dokumentation kopplad till ledningssystem.
-Säkerställa att dokumentation uppfyller både interna och externa formaliakrav.
-Stötta olika delar av Saabs verksamhet med att uppdatera och förvalta dokumentation kopplad till ledningssystem.
-Säkerställa att dokumentation uppfyller både interna och externa formaliakrav.
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du är serviceinriktad, gillar att samarbeta med andra och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Din kommunikativa förmåga gör att du på ett smidigt sätt kan hantera dialoger med både kollegor och kunder.
För att lyckas i rollen bör du ha:
-Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, särskilt MS Word
-Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
-Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en god lagspelare
-Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
-Flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt
För att lyckas i rollen bör du ha:
-Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, särskilt MS Word
-Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
-Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en god lagspelare
-Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
-Flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktperson
Madelene Ekström