
Operativ inköpare/Inköpsassistent till Saab i Karlskrona
Sista ansökningsdag: 2025-06-27
Referensnummer: 74021
Roll: Inköpare
Ort: Karlskrona
Omfattning: Heltid
Vill du ta dina första steg inom inköp hos ett världsledande teknikföretag? Saab i Karlskrona söker nu en noggrann och engagerad Operativ Inköpare/Inköpsassistent till vårt team!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som Operativ Inköpare/Inköpsassistent hos oss kommer du att spela en viktig roll i det dagliga arbetet med att säkerställa materialflödet i vår verksamhet. Du arbetar nära både taktiker, strategiska inköpare och godsmottagningen för att driva inköpsprocessen effektivt – från orderläggning till leveransuppföljning.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start efter sommaren och fortlöper till september 2026, med möjlighet till förlängning. Du blir anställd hos Poolia under uppdraget.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start efter sommaren och fortlöper till september 2026, med möjlighet till förlängning. Du blir anställd hos Poolia under uppdraget.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Genomföra operativt inköp av varor och tjänster.
-Leveransbevaka och säkerställa att material finns på plats i rätt tid.
-Följa upp saknade leveranser och driva på vid behov.
-Hantera avrop av lagermaterial samt logga hämt- och lagerorder.
-Uppdatera artikelinformation i vårt system (OE), t.ex. pris och leveranstider.
-Identifiera och flagga för försenade leveranser samt sammanställa KPI:er över leveransprecision.
-Uppdatera prislistor och ha ett nära dagligt samarbete med både taktiker och godsmottagning.
-Leveransbevaka och säkerställa att material finns på plats i rätt tid.
-Följa upp saknade leveranser och driva på vid behov.
-Hantera avrop av lagermaterial samt logga hämt- och lagerorder.
-Uppdatera artikelinformation i vårt system (OE), t.ex. pris och leveranstider.
-Identifiera och flagga för försenade leveranser samt sammanställa KPI:er över leveransprecision.
-Uppdatera prislistor och ha ett nära dagligt samarbete med både taktiker och godsmottagning.
Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet inom området på upp till två år. Du har en grundläggande förståelse för inköpsprocesser, antingen genom studier eller praktisk erfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att arbeta i system och trivs med att hantera flera uppgifter parallellt. Självständighet och initiativförmåga är viktiga egenskaper, liksom god samarbetsförmåga då rollen innebär nära kontakt med flera olika funktioner inom verksamheten.
Om verksamheten
Som konsult blir du anställd via oss på Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktperson
Madelene Ekström